Rss

Jak wstawać wcześniej?

Wstawanie wcześniej dla większości populacji jest bardzo trudne. Z racji naszego tempa życia, ciągłego stresu źle się wysypiamy, a jest to podstawowy czynnik, które może nam pomóc wstać wcześniej. Jak zmusić się do wstawanie wcześniej? Jest to trudne do realizacji, ale na na pewno wykonalne.

Budzenie się wcześnie rano jest często wyzwaniem, szczególnie gdy na dworze jest zimno i ciemno. Okres zimowy jest najgorszy do porannego wstawania. Dobijające jest to, że często jak wracamy z pracy, szkoły, na dworze też jest ciemno. Naszemu organizmowi dostarczamy za mało światła, co powoduje depresje sezonową oraz niedobory witaminy d3, ponieważ na naszej szerokości geograficznej w okresie jesiennym jest dosyć mało dni słonecznych. Co robić, aby budzić się wcześniej?

1.  Zaplanuj sobie dzień – podobno ludzie, którzy dokładnie planują dzień są bardziej zmotywowanie do pracy i realizacji swoich celów, co powoduje, że czują wewnętrzną determinację, aby wstać wcześniej.
2. Warto sobie także wizualizować swoje wstawanie. Udowodniono naukowo, że wizualizacja celów bardziej doprowadza nas do tego, czego chcemy

3. Nastaw kilka alarmów – niech budzą Cie, co 5 min – po trzecim/czwartym na pewno wstaniesz

4. Nie zasypiam ponownie! Spróbuj wstać od razu. Drzemki, leżenie tylko bardziej demotywują Cie do wstania i masz sto procent szans, że zaśniesz jeszcze na chwilę.

Warto wyrobić w sobie nawyk wczesnego wstawania, ponieważ mamy więcej czasu na działanie, a dzień się niespotykanie bardzo się wydłuża.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.